Opleiding zoeken: 30 resultaten
Laden
A total of 30 items found.
Showing 30 items on page 1 of 4.
1 - 8 van 30 resultaten
Begrijpend lezen betekenisvol maken in de 2de en 3de graad!
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
24 mei 2024
105 Euro
Leerlingen in het lager onderwijs staan niet te springen voor de lessen begrijpend lezen. Hoe maak je deze lessen betekenisvol? In deze interactieve nascholing komen volgende onderwerpen aan bod: - begrijpend luisteren als voorbereiding op begrijpend lezen; - betekenisvolle lessen begrijpend lezen ontwerpen; - de vijf sleutels voor effectief begrijpend lezen; - verschillende teksttypes selecteren; - rijke teksten selecteren; - transfer naar de andere vakken. Je krijgt een heleboel praktijktips die je de volgende dag kan uitproberen. Maaike Verstraete, verkozen tot Beste Boekenjuf 2023, komt bovendien met plezier haar praktijkervaringen met jullie delen. Schrijf je snel in!
Lesmoment: Dag
Hoe optimaal aansluiten bij de wensen en behoeften van mensen met chronische afasie?
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
24 mei 2024
140 Euro
Lesmoment: Dag
Domein
Lanceringsevent Assessment Hub
Hogeschool Thomas More
Online
30 mei 2024
Kostprijs: zie website
Lanceringsevent Assessment Hub, COVAT 9½-20 en TeleLAC-12 Beschrijving Op 30 mei is het zover: dan organiseert de onderzoeksgroep Mens en Welzijn (Thomas More) een (gratis) lanceringsevent! Tijdens dit online event maken de onderzoekers van de hogeschool verschillende nieuwe projecten bekend: Het event start met de officiële lancering van ‘Assessment Hub’, een nieuw online platform waarop de onderzoeksgroep haar diagnostische expertise verzamelt en deelt met het werkveld. Onderzoeker Steven Joris licht dit project toe en verduidelijkt wat het platform kan betekenen voor professionals. Nadien worden twee instrumenten gepresenteerd die te vinden zullen zijn op het platform. Het eerste instrument dat we onthullen is de nieuwste COVAT-test : de COVAT 9½-20 is een cognitieve vaardigheidstest die is opgebouwd volgens het CHC-model van intelligentie, en is de opvolger van de COVAT-CHC Basisversie. De basisversie is in 2015 gepubliceerd en door de Testcommissie bekroond met een A+ kwaliteitslabel. Onderzoeker Katrijn Van Parijs vertelt je hoe het instrument is opgebouwd en welke meerwaarde het kan bieden ten opzichte van andere intelligentietests. Het tweede instrument dat we toelichten is de recent ontwikkelde richtlijn, de ‘TeleLAC’ richtlijn voor telelogopedie en teleaudiologie bij kinderen toe (Tel
Lesmoment: Dag
Domein
Hoe pak je telelogopedie of teleaudiologie bij kinderen best aan? VOLLEDIGE DAG - ONLINE
Hogeschool Thomas More
Online
13 sep. 2024
140 Euro
Telepraktijk biedt heel wat voordelen, zowel voor de cliënt als voor de logopedist of audioloog. In 2023 ontwikkelde Thomas More samen met UCLouvain en Uliège een richtlijn over telelogopedie en teleaudiologie bij kinderen (https://thomasmore.be/nl/richtlijn-telelogopedie-teleaudiologie) . De richtlijn bevat aanbevelingen om telepraktijk in te zetten. Deze studiedag richt zich tot logopedisten en audiologen die telepraktijk (willen) inzetten bij kinderen tijdens therapie. De logopedische teletherapie is gericht op taal, spraak, leren en vloeiendheid. Voor audiologen focussen we op gehoortraining en counseling via telepraktijk. De voormiddag is voor logopedisten en audiologen die weinig of geen ervaring hebben met het inzetten van telepraktijk. Je komt te weten wanneer en hoe je teletherapie kan gebruiken. In de namiddag kunnen ook logopedisten en audiologen aansluiten die wel al ervaring hebben met telepraktijk bij kinderen. Praktijkdeskundigen delen best practices over het concrete verloop van therapie en je doet vooral praktische ervaring op. Sprekers: Wendy D’haenens, audioloog, docent Logopedie en Audiologie en onderzoeker Mens en Welzijn Thomas More Sabine Van Eerdenbrugh, logopedist, docent Logopedie en Audiologie en onderzoeker Mens en Welzijn Thomas More Sofie Boogaerts, logopedist en au
Lesmoment: Dag
Hoe pak je telelogopedie of teleaudiologie bij kinderen best aan? NAMIDDAG - ONLINE
Hogeschool Thomas More
Online
13 sep. 2024
70 Euro
Telepraktijk biedt heel wat voordelen, zowel voor de cliënt als voor de logopedist of audioloog. In 2023 ontwikkelde Thomas More samen met UCLouvain en Uliège een richtlijn over telelogopedie en teleaudiologie bij kinderen (https://thomasmore.be/nl/richtlijn-telelogopedie-teleaudiologie) . De richtlijn bevat aanbevelingen om telepraktijk in te zetten. Deze studiedag richt zich tot logopedisten en audiologen die telepraktijk (willen) inzetten bij kinderen tijdens therapie. De logopedische teletherapie is gericht op taal, spraak, leren en vloeiendheid. Voor audiologen focussen we op gehoortraining en counseling via telepraktijk. De voormiddag is voor logopedisten en audiologen die weinig of geen ervaring hebben met het inzetten van telepraktijk. Je komt te weten wanneer en hoe je teletherapie kan gebruiken. In de namiddag kunnen ook logopedisten en audiologen aansluiten die wel al ervaring hebben met telepraktijk bij kinderen. Praktijkdeskundigen delen best practices over het concrete verloop van therapie en je doet vooral praktische ervaring op. Sprekers: Wendy D’haenens, audioloog, docent Logopedie en Audiologie en onderzoeker Mens en Welzijn Thomas More Sabine Van Eerdenbrugh, logopedist, docent Logopedie en Audiologie en onderzoeker Mens en Welzijn Thomas More Sofie Boogaerts, logopedist en au
Lesmoment: Dag
Postgraduaat Interculturele Hulpverlening
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
16 sep. 2024
990 Euro
Specialiseren je verder en versterk je interculturele vaardigheden als dienst-, zorg- of hulpverlener!
Lesmoment: Dag
Je volgt voornamelijk les op dinsdag
Postgraduaat Stem
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
16 sep. 2024
1650 Euro
Dit postgraduaat geeft je meer inzicht in preventie, diagnostiek en behandeling van stemstoornissen,
Lesmoment: Dag
Tijdens deze tweejarige opleiding krijg je om de twee weken les op maandag.
Domein
Meertaligheid en TOS - ONLINE
Hogeschool Thomas More
Online
19 sep. 2024
720 Euro
De cursus Meertaligheid en TOS gaat dieper in op de diagnostiek én behandeling van meertalige kinderen met een taalontwikkelingsstoornis. Doorheen vijf cursusdagen verhoog je je kennis over taalontwikkeling in een meertalige context. Je leert hoe je het diagnostisch onderzoek bij meertalige kinderen met taalproblemen op een onderbouwde en haalbare manier kan aanpakken en je versterkt je therapeutische vaardigheden in taaltherapie. Door aan de slag te gaan met een eigen meertalige casus, maak je meteen de transfer naar jouw praktijk. Daarnaast dagen we jou ook uit met enkele vrijblijvende verdiepingsopdrachten. Samen reflecteren we over je nieuwe aanpak en zoeken we naar oplossingen voor problemen waar je tegenaan loopt. De volledige cursus gaat online door. Alle cursusinhoud en achtergrondliteratuur ontvang je via het online leerplatform Canvas. Spreker: Charlotte Mostaert, logopedist, docent Logopedie en Audiologie en onderzoeker Mens en Welzijn Thomas More Doelgroep: Logopedisten Maximale groepsgrootte: 12