Opleiding zoeken: 27 resultaten
Laden
A total of 27 items found.
Showing 27 items on page 4 of 4.
25 - 27 van 27 resultaten
Neurologische zorg - Opengestelde lesdagen voorjaar 2024
Hogeschool UCLL
Online
16 feb. 2024
75 Euro
De lesdagen van de basisopleiding Neurologische zorg staan open voor permanente vorming en kunnen apart gevolgd worden. Dit is een must voor élke zorgverlener die te maken heeft met patiënten met een neurologische aandoening, ongeacht de setting waarin de patiënt verblijft.
Lesmoment: Dag — Avond — Weekend
van 16 februari tot 17 mei 2024
Domein
Meertaligheid en TOS
Hogeschool Thomas More
Online
8 feb. 2024
800 Euro
De cursus Meertaligheid en TOS gaat dieper in op de diagnostiek én behandeling van meertalige kinderen met een taalontwikkelingsstoornis. Doorheen vijf cursusdagen verhoog je je kennis over taalontwikkeling in een meertalige context. Je leert hoe je het diagnostisch onderzoek bij meertalige kinderen met taalproblemen op een onderbouwde en haalbare manier kan aanpakken. Je versterkt je therapeutische vaardigheden in taaltherapie. Door aan de slag te aan met een eigen meertalige casus, maak je meteen de transfer naar jouw praktijk. Daarnaast dagen we je ook uit met enkel vrijblijvende verdiepingsopdrachten. Samen reflecteren we over je nieuwe aanpak en zoekne we naar oplossingen voor problemen waar je tegenaan loopt. De volledige cursus gaat online door. Alle cursusinhoud en achtergrondliteratuur ontvang je via het online leerplatform Canvas. Praktische informatie Spreker Charlotte Mostaert, docent Logopedie en Audiologie, onderzoeker Mens en Welzijn, Thomas More Doelgroep Logopedisten Maximale groepsgrootte 12 Data do. 8 februari 2024 do. 22 februari 2024 do. 21 maart 2024 do. 18 april 2024 do. 23 mei 2024 Uur 8 & 22 februari en 18 april: 9.30 -16.30 uur 21 maart en 23 mei: 9.30 - 12.30 uur Uiterste inschrijvingsdatum do. 1 februari 2024 Prijs 800 euro
Lesmoment: Dag
Domein
Psychomotorische ontwikkeling en remediërend leren
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 sep. 2023
1725 Euro
Het efficiënt en effectief werken met kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen is niet altijd eenvoudig. Jarenlang werkten leerkrachten en therapeuten afzonderlijk aan één doel: het kind met leerbeperkingen helpen om zijn of haar leren weer vlot te trekken. Enerzijds werkten leerkrachten vooral efficiënt en direct aan de zichtbare (leer)problemen. En anderzijds waren er de psychomotorisch therapeuten (ergotherapeuten, kinesitherapeuten, gediplomeerde PMT'ers) die vanuit hun deskundigheid in de groot- en fijnmotorische-, ruimtelijk-visuele, visuomotorische, lateraliteits- en handschriftontwikkeling hun remediërende verdiensten hadden in het versterken van de basisvaardigheden en onderliggende ontwikkelingstekorten. Deze jaarcursus combineert beide invalshoeken. Onder het motto: ‘Twee weten meer dan één!' is er een goed teamwerk ontstaan waarbij lesgevers uit verschillende disciplines hun efficiëntste zorgstrategieën voorstellen. Het al doende leren, ervaringsgericht leren, en remediëren zonder saaie werkblaadjes maar met heel veel materialen is het uitgangspunt van dit cursustraject. Het creëren van een krachtige, handelende leer- en remedieeromgeving staat daarbij centraal. De cursus bestaat uit 15 intensieve lesdagen van 9u tot 16u30 waarop telkens één invalshoek behandeld wordt door een ervaren en zeer des