Opleiding zoeken: 1333 resultaten
Laden
A total of 1333 items found.
Showing 1333 items on page 4 of 167.
25 - 32 van 1333 resultaten
Aangifte vennootschapsbelasting Aj. 2024 - BRUSSEL
Hogeschool Odisee
Brussel
30 apr. 2024
Kostprijs: zie website
De Fiscale Hogeschool, een samenwerking tussen KU Leuven en Odisee, biedt eveneens korte fiscale opleidingen aan zowel in realtime als on-demand. De topsprekers zijn actief in het werkveld, de administratie en de academische wereld. Voor iedereen die geïnteresseerd is in fiscaliteit.
Lesmoment: Dag
Domein
Aangifte vennootschapsbelasting Aj. 2024 - BRUSSEL - REAL TIME
Hogeschool Odisee
Online
30 apr. 2024
Kostprijs: zie website
De Fiscale Hogeschool, een samenwerking tussen KU Leuven en Odisee, biedt eveneens korte fiscale opleidingen aan zowel in realtime als on-demand. De topsprekers zijn actief in het werkveld, de administratie en de academische wereld. Voor iedereen die geïnteresseerd is in fiscaliteit.
Lesmoment: Dag
Domein
Aangifte vennootschapsbelasting Aj. 2024 - VOLLEDIGE DAG - ON DEMAND
Hogeschool Odisee
Online
30 apr. 2024
Kostprijs: zie website
De Fiscale Hogeschool, een samenwerking tussen KU Leuven en Odisee, biedt eveneens korte fiscale opleidingen aan zowel in realtime als on-demand. De topsprekers zijn actief in het werkveld, de administratie en de academische wereld. Voor iedereen die geïnteresseerd is in fiscaliteit.
Lesmoment: Dag
Domein
Aangifte vennootschapsbelasting Aj. 2024 - HALVE DAG - ON DEMAND
Hogeschool Odisee
Online
30 apr. 2024
Kostprijs: zie website
De Fiscale Hogeschool, een samenwerking tussen KU Leuven en Odisee, biedt eveneens korte fiscale opleidingen aan zowel in realtime als on-demand. De topsprekers zijn actief in het werkveld, de administratie en de academische wereld. Voor iedereen die geïnteresseerd is in fiscaliteit.
Lesmoment: Dag
Domein
Teamteaching: 1 plus 1 is meer dan 2 - Sessie voor directies
Hogeschool Thomas More
Turnhout
30 apr. 2024
60 Euro
Wil je graag in je team starten met teamteaching? Zijn jullie reeds gestart met teamteaching, maar wil je dit optimaliseren of uitbreiden? Wil je weten hoe teamteaching meerwaarde kan creëren in jouw school? Wil je graag weten wat jouw rol als directie is om deze vernieuwing te implementeren én te laten renderen? In de lerarenopleiding lager onderwijs in Turnhout leren we toekomstige leraren de competenties met betrekking tot teamteaching aan. Vanuit deze ervaringen willen we ook startende teamteachers en scholen in het onderwijsveld ondersteunen bij het opzetten van effectieve teamteaching. Deze nascholing leert je... welke mogelijkheden de verschillende teamteachmodellen bieden om meerwaarde te creëren in de onderwijspraktijk. de drie doelen van teamteaching 1. Teamteaching om de leeromgeving krachtiger te maken (brede basiszorg en binnenklasdifferentiatie haalbaar maken) 2. Teamteaching om leraren te versterken als professionals. 3. Teamteaching om de werkdruk te verminderen. de voorwaarden van effectieve teamteaching te identificeren, zowel in de samenwerking als in de ondersteuning vanuit de school. Neem je team mee in het verhaal van teamteaching en creëer een happy ending.
Lesmoment: Dag
Domein
Begeleiden van noden: school versus straatcultuur
Hogeschool Thomas More
Turnhout
30 apr. 2024
50 Euro
In deze sessie komen de verschillen tussen thuis-, straat- en schoolcultuur naar boven. Het doel van deze sessie is om jongeren beter te begrijpen en om inzicht te krijgen in hoe je als onderwijsprofessional met jongeren in interactie kan gaan. Youcef Naimi studeerde arabistiek en islamologie. Voor Ceapire werkte hij de voorbije jaren met heel wat Mechelse jongeren en creëerde onder andere veilige dialoogruimtes. Daarnaast was hij betrokken bij het ORPHEUS-project, waarbij professionals die met jongeren werken de tools en kennis krijgen om die jongeren te helpen weerbaar te maken tegen gewelddadige extremistische narratieven. Benieuwd naar deze aanpak?
Lesmoment: Avond
Domein
Een effectieve didactische aanpak van aanvankelijk lezen, ook voor risicolezers
Hogeschool Thomas More
Mechelen
30 apr. 2024
125 Euro
Na een goede voorbereiding in de kleuterklas maken kinderen in het eerste leerjaar een enorme sprong in hun ontwikkeling als ze leren lezen. Maar hoe pak je deze fase effectief aan? Sommige kinderen, bijvoorbeeld omdat ze extra taalondersteuning nodig hebben, kunnen voor een bijkomende uitdaging staan als ze leren lezen. Daarom komt het erop aan de didactiek zo vorm te geven dat die zo goed als mogelijk aansluit bij de noden van alle leerlingen. De vorming laat zien wat dat betekent voor de praktijk en hoe je kinderen effectief kan ondersteunen bij het automatiseren van leesvaardigheid, ook als dit moeilijker verloopt. We vertalen inzichten vanuit onderzoek (bijv. www.taaltrajecten.be en www.lesinlezen.be) naar de praktijk en zoeken samen naar puzzelstukken om te bouwen aan een effectieve leesstart. Na deze nascholing weet je... wat bouwstenen zijn voor de ontwikkeling van fonemisch bewustzijn, letterkennis en leesvaardigheid welke principes effectief zijn om kinderen te begeleiden bij het automatiseren van klanktekenkoppelingen en het lezen van woorden, zinnen en teksten, ook als leren lezen moeilijk verloopt of er taalondersteuning nodig is hoe je deze principes vertaalt in de praktijk hoe je hierbij de verbinding houdt met lezen met begrip en leesmotivatie kan versterken Info Les
Lesmoment: Dag
Domein
Ruimte voor initiatief en autonomie bij kleuters
Hogeschool Thomas More
Mechelen
30 apr. 2024
125 Euro
Is het niet mooi dat initiatief het leren vergemakkelijkt? Kleuters meer ruimte voor initiatief geven, zorgt ervoor dat jij als leerkracht je handen meer vrij krijgt. Je kleuters worden partners. Zij zijn als het ware expert van zichzelf. Maar hoe doe je dit? Hoe geef je kleuters meer autonomie? Hoe kan je je kleuters vertrouwen geven? Wat met het kiesbord? Hebben mijn kleuters nog wel voldoende structuur? Hoe zit het dan met een project of thema? We helpen je zoeken hoe je met elke kleuter op weg kan gaan door meer ruimte te geven voor eigen projecten en initiatieven. Durf jij het ook aan? Na deze nascholing... weet je wat vrij initiatief is en hoe je dit dagelijks kan inzetten in je klas leer je meer loslaten en kleuters vertrouwen geven weet je hoe je een project kunt uitbouwen met je kleuters en daarbij een flexibel kiesbord kan hanteren Info Lesgever | Hilde Van Damme, ondrwijscoach CEGO Cursuscode | 240430_01 Datum | dinsdag 30 april 2024 Duur | 09.30 tot 15.00 uur Onderwijsniveau | kleuteronderwijs Doelgroep | klasleerkrachten, zorgleerkrachten, directies, beleidsondersteuners Cursusgeld | € 125 (inclusief broodjeslunch) Locatie | campus Kruidtuin Mechelen