Opleiding zoeken: 160 resultaten
Laden
A total of 160 items found.
Showing 160 items on page 19 of 20.
145 - 152 van 160 resultaten
Traject MAVO en PAV S.O. (23112 t-m 23117)
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
29 feb. 2024
300 Euro
Traject MAVO en PAV S.O. (23112 t-m 23117) 1: Introductie in de doelgroep van de B-stroom en de A-finaliteit - 01/02/2024 vm 2: Taalbegeleiding in de algemene vorming A-finaliteit - 01/02/2024 nm 3: Een thematische lessenreeks of project maken in de algemene vorming van de A-finaliteit - 29/02/2024 vm 4: Evaluatie in de algemene vorming van de A-finaliteit - 29/02/204 nm 5: Differentiatie in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden? - 17/04/2024 vm 6: Co-teaching in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden? - 17/04/2024 nm
Lesmoment: Dag
Domein
Waarderend coachen | 6-daagse training
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
27 feb. 2024
960 Euro
Over wat gaat het? Je collega’s, leerlingen, patiënten, leidinggevenden, partner, vrienden, enz. coachen? Dat kan, en het is niet eens zo moeilijk! Dit merk je in deze interactieve training waarbij je concrete vaardigheden en inzichten leert waarmee je direct aan de slag kan gaan én verschil mee maakt. In deze 6-daagse training geven we je inzichten en oefenen we de basisvaardigheden in van coaching. Deze training biedt een stevige en brede basis voor coachingsvaardigheden en is gebaseerd op inspirerend coachen, positieve psychologie, verbindende communicatie en de zelfdeterminatie theorie. Oefening staat centraal in de opleiding. Coaching is meer dan het voeren van een goede babbel: het is gericht op echt resultaat, op enthousiasme (bij diegene die je coacht, en bij jou) en op zelfinitiatief (‘ondernemer’ worden van je dromen, verlangens, daar gaat het om). Je kunt coachen op dingen die niet goed lopen (die de gecoachte graag anders had willen zien), maar het kan ook gaan over dingen die wel goed lopen: over bijvoorbeeld succesverhalen, waarbij je nagaat hoe het komt dat het daar wel goed lukte en hoe je die inzichten in andere situaties kan inzetten. We kijken vooral naar de ‘gewenste situatie’ (we kijken vooruit) en blijven niet plakken bij waarom het niet goed liep (de ‘verwenste situatie’). H
Lesmoment: Dag
Lerend netwerk zittenblijven
Hogeschool UCLL
Diest
9 feb. 2024
Kostprijs: zie website
Zittenblijven levert op langere termijn weinig op. Wij ontwikkelden een aantal nuttige tools waarmee je samen met andere leraars uit lager en middelbaar onderwijs in dit Lerend Netwerk aan de slag kan, meedenkend en zoekend naar alternatieven.
Lesmoment: Dag
4 halve dagen, vanaf 9 februari 2024
Domein
Erfgoed en Onderwijs
Hogeschool Odisee
Brussel
Online
25 jan. 2024
Kostprijs: zie website
Erfgoed is overal, en erfgoed maakt nieuwsgierig. Je kan er heel veel kanten mee uit. De grote vraag is dan: hoe begin je er heel concreet aan? Hoe doe je dat, een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten? Na deze opleiding kan je je eigen klaspraktijk verrijken of innovatieve en creatieve erfgoedactiviteiten voor kinderen en jongeren binnen je culturele erfgoedorganisatie op poten zetten! Deze navorming richt zich tot leerkrachten kleuter, lager en secundair onderwijs, medewerkers van erfgoedcellen, educatieve medewerkers, museummedewerkers, bibliothecarissen, archivarissen, gidsen en iedereen die geïnteresseerd is in erfgoededucatie. Tijdens de navorming Erfgoed en Onderwijs dompelen we je onder in de wereld van erfgoededucatie. Droom je ervan om een eigen, hedendaags cultureel-erfgoedproject te ontwikkelen, nieuwe contacten te leggen of een spannende (waarom niet?) samenwerking op touw te zetten? Dan is dit jouw kans!
Lesmoment: Dag
Domein
Online training AI in Education
KU Leuven
0 Euro
A free online course on the potential of AI in education through a combination of academic insights and practical examples. Target audience: anyone interested in AI in education, whether you are a student, teacher, EdTech enthusiast, educational policymaker, or simply curious about the impact of AI in the classroom.
Lesmoment: Dag
Domein
Kleuterklas van de toekomst
Hogeschool Thomas More
Mechelen
Online
7 nov. 2023
550 Euro
Deze vorming bestaat uit de volgende onderdelen: Teamgerichte vorming over de Kleuterklas van de Toekomst in de voormiddag (1,5u) Klasbezoek in de voor- en namiddag met praktijkgerichte tips op maat (per klas) Verslag met concrete handvaten om aan verder te werken Terugkoppeling in Teams Na deze vorming kan je als deelnemer: vernieuwende elementen aanbrengen door de eigen schoolcultuur en vormingsconcepten constructief te bevragen, door reflectie over nieuwe maatschappelijke ontwikkelingen de eigen klaspraktijk vernieuwen op basis van nascholing, eigen ervaring en creativiteit om te komen tot het werken met een flexibele leeromgeving in een open leercontext. Deze vorming is uitsluitend voor scholen die werken met het meubilair van DOX. Voor het inplannen van deze vorming dien je contact op te nemen met jolijn.verbergt@thomasmore.be
Lesmoment: Dag
Domein
Traject STEM en Techniek S.O. (23119-23121-23123)
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
12 okt. 2023
150 Euro
Traject STEM en Techniek S.O. (23119-23121-23123) Dag 1: Aan de slag in een fablab! Van 3D-printen tot lasercutten - 12/10/2023 Dag 2: Computationeel denken en programmeren in de eerste graad: hoe begin ik eraan? - 16/11/2023 Dag 3: Hoe bouw je een STEM- of techniekproject op volgens het technisch proces en hoe evalueer je dit? - 23/05/2024
Lesmoment: Dag
Domein
Samen sterk starten: traject voor starters
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
4 okt. 2023
160 Euro
Beginnende leraren empoweren op vlak van persoonlijke draagkracht en leiderschap: dat is ons doel. Ontdek ons uniek en concreet aanbod voor aanvangsbegeleiding. We kiezen voor een paralleltraject voor starter én aanvangsbegeleider: op maat, samen én vanuit een waarderende groeicultuur. We werken aan concrete opdrachten, hanteren dezelfde kaders, spreken dezelfde taal. Actief leren in co-creatie! In het traject voor aanvangsbegeleiders is de opbouw als volgt: Wie ben ik als aanvangsbegeleider? De aanvangsbegeleider als coach. De aanvangsbegeleider als lerende en begeleider van lerenden. Samen sterk: starter en aanvangsbegeleider. In het traject voor de startende leraar is de opbouw als volgt: Wie ben ik als startende leraar? Zelfzorg: je noden en behoeften in kaart. Starten is leren. Samen sterk: starter en aanvangsbegeleider. De rode draad doorheen de paralleltrajecten is de relatie tussen de aanvangsbegeleider en de startende leerkracht. We hanteren een ervaringsgerichte en coachende aanpak. Samen met jullie gaan we voor sterke leraren in kwaliteitsvol onderwijs!