Opleiding zoeken: 169 resultaten
Laden
A total of 169 items found.
Showing 169 items on page 6 of 22.
41 - 48 van 169 resultaten
Co-teaching in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 mei 2024
60 Euro
Aan de hand van praktijkvoorbeelden voor PAV en MAVO wordt er bij de kenmerken en redenen van co-teaching stilgestaan. Samen met de deelnemers worden de mogelijkheden tot differentiatie aangehaald en worden verschillende modellen bekeken. Ook de ervaringen van leerlingen en leraren komen aan bod. Via onderzoek worden positieve aspecten en aandachtspunten om concreet in jouw onderwijsvak mee aan de slag te gaan, geformuleerd. Je ontwerpt mogelijkheden rond co-teaching in jouw onderwijspraktijk. Op zoek naar praktische en werkbare tools voor PAV en MAVO? Inschrijven!
Lesmoment: Dag
Domein
Hoe bouw je een STEM- of techniekproject op volgens het technisch proces en hoe evalueer je dit?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 mei 2024
60 Euro
Wil jij als leraar secundair onderwijs aan de slag met het vak STEM/techniek in de A-stroom? Dan ben je in deze nascholing aan het juiste adres. Aan het einde van de nascholing heb je een zicht op de manier waarop je didactisch de lessen STEM/techniek kan opbouwen. Je leert wat goed STEM-onderwijs is en je gaat aan de slag met de verschillende leerplannen. Tot slot bekijk je hoe je op een correcte manier moet evalueren. Na deze nascholing kunnen de deelnemers: Een STEM-project uitwerken. De leerplannen begrijpen en integreren in een STEM-project. De leerplannen als leidraad gebruiken voor het opbouwen van een correcte evaluatie. Klaar om je eigen STEM- of techniekprojecten uit te werken en in kaart te brengen hoe je op een correcte manier evalueert? Schrijf je dan snel in voor deze navorming.
Lesmoment: Dag
Domein
Emotiegericht counselen
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
23 mei 2024
120 Euro
Psychosociale hulpverlening heeft steeds op één of ander manier het welzijn van de hulpvrager en diens persoonlijke groei voor ogen. Het kader van waaruit deze hulp gebeurt, kan echter sterk verschillen in de mate waarin het inzet op gedragsverandering, verandering van denken of de rol van emoties. Deze workshop gaat volop in op het belang van emoties en emotieregulatie voor ons menselijk welzijn. Het lijvige onderzoeksdomein rond emoties van de laatste decennia toont enkele cruciale zaken: emoties spelen een wezenlijke rol in ons denken en handelen, onze besluitvorming, onze relaties, enz… Ze vertellen ons bovendien veel over onze meest fundamentele behoeften of kwetsbaarheden, wat hen tot een belangrijke bron van zelfkennis en zelforiëntatie maakt. En onze omgang met emoties blijkt ook een centrale rol te spelen in heel verscheiden psychische problemen die mensen kunnen ervaren. Redenen genoeg dus om emoties volop onder de aandacht te brengen in hulpverlening. De workshop wil de deelnemers een dieper inzicht geven in het belang en de werkzaamheid van emoties. Het wil handvatten bieden voor een goede inschatting van de emotionele beleving van de cliënt en een gespreksmodel aanreiken om in begeleiding met emoties aan de slag te gaan. Hierbij worden verschillende processen en interventies behandeld waarbij
Lesmoment: Dag
Studiedag Kansrijk Onderwijs
Hogeschool UCLL
Diepenbeek
23 mei 2024
75 Euro
Kansrijk onderwijs dat optimale kansen biedt voor alle leerlingen is dé kernopdracht voor elke school, voor elke leerkracht. Tijdens deze studiedag ligt de focus op 2 grote thema's: 'gedrag in de klas' en 'vernieuwing in het onderwijs'. We focussen sterk op omgaan met moeilijk hanteerbaar gedrag en dit voor basisscholen, scholen secundair onderwijs, gewoon en buitengewoon, leersteuncentra, … We schenken extra aandacht aan effectief en traumasensitief lesgeven. Naast moeilijk hanteerbaar gedrag zorgen we ook voor een krachtig aanbod rond het implementeren van veranderingsprocessen in het onderwijs. We focussen hierbij op leiderschap en sterke teamwerking om de kwaliteit van onderwijs te verbeteren.
Lesmoment: Dag
23 mei 2024
Dynamics: Actieve opdrachten die zorgen voor dynamiek in je groep
Hogeschool Odisee
Brussel
24 mei 2024
185 Euro
Werk je met kinderen, jongeren, jongvolwassenen of volwassenen? Ga je graag met een groep actief aan de slag in functie van een leerproces? Wil je mensen van en met elkaar laten leren? Sta je open voor ervaringen en kennis van mededeelnemers? Wil je graag meer te weten komen over hoe je samenwerkingsopdrachten kan ontwerpen en optimaal kan inzetten in functie van het groepsproces? Dan is deze navorming iets voor jou!
Begrijpend lezen betekenisvol maken in de 2de en 3de graad!
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
24 mei 2024
105 Euro
Leerlingen in het lager onderwijs staan niet te springen voor de lessen begrijpend lezen. Hoe maak je deze lessen betekenisvol? In deze interactieve nascholing komen volgende onderwerpen aan bod: - begrijpend luisteren als voorbereiding op begrijpend lezen; - betekenisvolle lessen begrijpend lezen ontwerpen; - de vijf sleutels voor effectief begrijpend lezen; - verschillende teksttypes selecteren; - rijke teksten selecteren; - transfer naar de andere vakken. Je krijgt een heleboel praktijktips die je de volgende dag kan uitproberen. Trui De Waele, verkozen tot Beste Boekenjuf 2022, komt bovendien met plezier haar praktijkervaringen met jullie delen. Schrijf je snel in!
Lesmoment: Dag
Chemische reacties en reactiesoorten onderzoeken met behulp van een onderzoek- en ontwerpcyclus
Hogeschool UCLL
Diepenbeek
24 mei 2024
105 Euro
Deze navorming voor vakleerkrachten uit het secundair onderwijs biedt 60 onderzoeken en onderzoeksprojecten binnen het thema chemische reacties en reactiesoorten om de STEM-minimumdoelen onderzoekend en ontwerpend in te oefenen.
Lesmoment: Dag
Vrijdag 24 mei 2024
Domein
Hoe streef je samen met je team naar goed onderwijs op de (basis)school? Een schoolleider aan het woord
Hogeschool Thomas More
Online
29 mei 2024
15 Euro
Ik ben trots dat ik 29 mei het verhaal van WIJS! – Sterk onderwijs in Utrecht mag vertellen . Het is het verhaal van een stichting die besloot te opereren vanuit 1 gezamenlijke visie en daarmee uniek in Nederland werd. Op alle scholen wordt robuust kennisrijk onderwijs gegeven, volgens een doordacht organisatie model, waarin hiërarchie passief aanwezig is en we vakmanschap en expertise voorop plaatsten. Acht jaar geleden werd het zaadje gepland voor wat nu WIJS! Is geworden. We nemen de toehoorder mee in de stappen die we hebben gezet om een complete onderwijsorganisatie te kantelen. We vertellen over de diverse rollen binnen onze scholen, over dienend, gedeeld en kwetsbaar leiderschap en over de kansen die er zijn als je ECHT gaat samenwerken. Tijdens de sessie zal ik ook stil staan bij de ontwikkeling van ons nationale kennis curriculum en het belang van dit doordachte curriculum benadrukken. Een organisatie kantelen is de start geweest van een zoektocht die eigenlijk nooit meer stopt. Als je kiest voor de WIJS!-manier is de onvermijdelijke conclusie dat je kiest voor voortdurend leren en verbeteren met elkaar. We hebben gemerkt dat onze manier van werken voor veel energie in de verschillende teams zorgt en tegelijkertijd is het complex en vraagt het doorzettingsvermogen. Verwacht een doorkijkje in de