Opleiding zoeken: 213 resultaten
Laden
A total of 213 items found.
Showing 213 items on page 6 of 27.
41 - 48 van 213 resultaten
Fusion 360
Hogeschool Thomas More
Geel
21 mei 2024
990 Euro
Fusion 360 is een softwareplatform in de cloud van ontwikkelaar Autodesk. Het programma biedt heel wat mogelijkheden naar productontwerp en productie, zoals bijvoorbeeld 3D-modellering, CAD, CAM en PCB. Het maakt op een vlotte manier de brug tussen ontwerp en 3D-print en is dus een ideale tool voor de makers van 3D-modellen. Qua programma lijkt Fusion 360 sterk op Inventor, alleen zijn de basis modelleerfuncties en de 2D-tekenfuncties minder uitgebreid. Daar staat dan weer tegenover dat je in Fusion 360 een pak meer geavanceerde functies krijgt – zelfs meer dan SolidWorks. Denk maar aan de Eindige Elementen Methode, CAM of vrijvormmodelleren. Door middel van de simulatie van je ontwerpen en de nodige CAM-bestanden, maak je prototypes die je kan frezen of als bestand kan doorsturen naar een 3D-printer. Tijdens deze opleiding bouwen we een goede basis om met Fusion 360 aan de slag te gaan. Na de lessen kan je zelfstandig tekenen met Fusion 360 en printfiles aanmaken die je naar een 3D-printer kan sturen. Tijdens de opleiding Fusion 360 komen o.a. onderstaande onderwerpen aan bod: Wat is Fusion 360 en wat zijn de mogelijkheden? Schetsen (Eng: Sketch) Gebruik van werkvlakken, tijdlijn Constructie-elementen Parametrisch- en vrije vorm modelleren Tekeningen afleiden van een model Samenstellingen Fot
Lesmoment: Dag
Leer kinderen positief denken! Eigen baas over je gedachten
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
21 mei 2024
125 Euro
Eigen baas over je gedachten!' is een wetenschappelijk onderbouwd en bewezen effectief preventieprogramma voor de lagere school. In 6 klassikale lessen leren kinderen van de 2de graad baas worden over negatieve gedachten, gevoelens en gedragingen. Ze leren positief te denken en problemen actief aan te pakken. Uit onderzoek blijkt dat deze training het zelfbeeld van kinderen verhoogt en dat ze beter om kunnen gaan met negatieve emoties. (zie www.leerpositiefdenken.be) Inhouden van deze vorming zijn: Positief denken is realistisch denken. Vaardigheden om de goede kanten van het leven te zien. Kracht om bij moeilijke gebeurtenissen niet negatiever te denken dan nodig. Voordelen van positief denken, beschreven in vele onderzoeken. Waarom optimistische mensen beter om kunnen gaan met vervelende gebeurtenissen. Een kind dat goed leert omgaan met tegenslag, voelt zich in ook zijn latere leven gelukkiger. Positief denken legt de basis voor een goed zelfbeeld. Je maakt kennis met positieve psychologie en cognitieve gedragstherapie en krijgt inzicht in het trainingsprogramma 'Eigen Baas over je Gedachten!'. Met het werkboek voor de leerling, de handleiding voor de trainer en het praktische online werkmateriaal kun je nadien meteen zelf aan de slag in je klas.
Lesmoment: Dag
Wat kunnen we leren uit onze bezoeken aan sterke scholen?
Hogeschool Thomas More
Online
22 mei 2024
15 Euro
Naar buiten met je klas! Niet alleen om te spelen, maar ook om te leren!
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 mei 2024
105 Euro
Werkelijkheidsnabij lesgeven, betekent veel meer dan een prent van een sluis op het digibord projecteren. De werkelijkheid is zo vlakbij! Je leert hier de directe omgeving van je school inzetten om je leerlingen doelgericht leerstof bij te brengen. Omgevingsleren is veel meer dan alleen leren over de groene omgeving, ook wiskunde, taal, muvo en andere domeinen komen aan bod. In deze vorming bekijken we: Hoe je de omgeving van je school in kaart brengt op zoek naar leermogelijkheden, Hoe je leerplandoelen uit verschillende domeinen tot leven brengt buiten de klasmuren. Hoe je op een veilige en doordachte manier met je klas naar buiten gaat. Hoe je een krachtige leeromgeving creëert in de omgeving. Hoe je vanuit de verwondering de kinderen tot leren stimuleert. Weer of geen weer! In deze vorming krijg je gebruiksklare voorbeelden en een stappenplan, om vanaf morgen op stap te gaan.
Lesmoment: Dag
Domein
De draad kwijt?! Een zoektocht naar de vaardigheden in textiel.
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 mei 2024
110 Euro
Wou je altijd al eens met textiele werkvormen werken in de klas? Weet je niet goed wat de mogelijkheden zijn of waar te beginnen? Tijdens deze nascholing gaan we samen op ontdekkingstocht! Deze dag staat in het teken van textiel. We experimenteren erop los en verwonderen ons over de verrassende resultaten die hieruit voortvloeien. Verschillende (eenvoudige) technieken waarmee je nadien in de klas aan de slag kan gaan worden belicht. We duiken in de weefsels en ontdekken de mogelijkheden van o.a. weven en vilten We surfen op de stoffen en componeren met kleur zoals bloembatik en sjabloneren We geven vorm aan nieuwe creaties, maar staan ook stil bij het opwaarderen van bestaande items We matchen de technieken met onderwerpen, bouwstenen en doelen Textiel omringt ons dagelijks. Daarom is het oh zo fijn om te gebruiken in beeldende lessen. In deze workshop staat zowel het herkennen, waarderen en zoeken naar een eigen vormgeving centraal, maar eveneens de kennismaking met materialen, gereedschappen en technieken. Je maakt verschillende proefstalen (op stof / weefwerk) en/of verwerkt de mogelijkheden op een tote-bag.
Lesmoment: Dag
Domein
Differentiatie in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 mei 2024
60 Euro
Aan de hand van praktijkvoorbeelden voor PAV en MAVO wordt er bij de kenmerken en redenen van binnenklasdifferentiatie stilgestaan. Samen met de deelnemers worden de mogelijkheden tot differentiatie aangehaald en worden verschillende mogelijkheden bekeken. Ook de ervaringen van leerlingen en leraren komen aan bod. Tijdens deze sessie gaan we dieper in op differentiatie en hoe deze kan toegepast worden tijdens de lessen PAV en MAVO. We starten vanuit het theoretisch kader en gaan dan concreet aan de slag. We passen bestaande lessen aan en zullen ook zelf een korte lessenreeks maken met daarin verschillende differentiërende werkvormen.
Lesmoment: Dag
Domein
Co-teaching in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 mei 2024
60 Euro
Aan de hand van praktijkvoorbeelden voor PAV en MAVO wordt er bij de kenmerken en redenen van co-teaching stilgestaan. Samen met de deelnemers worden de mogelijkheden tot differentiatie aangehaald en worden verschillende modellen bekeken. Ook de ervaringen van leerlingen en leraren komen aan bod. Via onderzoek worden positieve aspecten en aandachtspunten om concreet in jouw onderwijsvak mee aan de slag te gaan, geformuleerd. Je ontwerpt mogelijkheden rond co-teaching in jouw onderwijspraktijk. Op zoek naar praktische en werkbare tools voor PAV en MAVO? Inschrijven!
Lesmoment: Dag
Domein
Hoe bouw je een STEM- of techniekproject op volgens het technisch proces en hoe evalueer je dit?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 mei 2024
60 Euro
Wil jij als leraar secundair onderwijs aan de slag met het vak STEM/techniek in de A-stroom? Dan ben je in deze nascholing aan het juiste adres. Aan het einde van de nascholing heb je een zicht op de manier waarop je didactisch de lessen STEM/techniek kan opbouwen. Je leert wat goed STEM-onderwijs is en je gaat aan de slag met de verschillende leerplannen. Tot slot bekijk je hoe je op een correcte manier moet evalueren. Na deze nascholing kunnen de deelnemers: Een STEM-project uitwerken. De leerplannen begrijpen en integreren in een STEM-project. De leerplannen als leidraad gebruiken voor het opbouwen van een correcte evaluatie. Klaar om je eigen STEM- of techniekprojecten uit te werken en in kaart te brengen hoe je op een correcte manier evalueert? Schrijf je dan snel in voor deze navorming.