Opleiding zoeken: 238 resultaten
Laden
A total of 238 items found.
Showing 238 items on page 4 of 30.
25 - 32 van 238 resultaten
Filmen en monteren met je smartphone
Hogeschool Thomas More
Geel
15 mei 2024
330 Euro
Video is alom tegenwoordig en wint nog steeds exponentieel aan populariteit. Maar hoe maak je professionele video’s zonder professionele apparatuur of zonder het jaarbudget van je onderneming erdoor te jagen? Met kennis van zaken en enkel gewapend met je smartphone kan je straffe videoverhalen maken, zowel voor interne als externe communicatie. Praktijkgerichte workshop Filmen en monteren met je smartphone In deze hands-on workshop gaan we video’s maken van A tot Z. Zonder grote camera’s en montagecellen, maar enkel je smartphone als multifunctionele tool. Je leert de fundamentals kennen van bewegende beeldtaal, compositie en techniek. We bekijken ook de storytellingprincipes achter video. Met heel veel voorbeelden en praktische tips, zodat je nadien direct aan de slag kan. Tom Rumes geeft al meer dan 15 jaar trainingen Storytelling en Regie. Vanuit zijn ruime ervaring als videoproducer, trainer van journalisten en consultant voor mediabedrijven geeft hij gastcolleges over storytelling, (smartphone) video en nieuwe mediatrends in binnen- en buitenland. Hij is co-auteur van het boek ‘How to story’ over storytelling en stond mee aan de wieg van innoverende projecten zoals Jail TV en de interactieve documentaire Brickland. Tom bouwt zijn lessen logisch op, laat ruimte voor interactie/vragen en werkt vooral
Lesmoment: Dag
Leren buiten de klasmuren!
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
15 mei 2024
55 Euro
Je krijgt tips en inspiratie om je activiteiten/lessen naar buiten te brengen en je kinderen op een ondernemende manier aan het leren te zetten. Deze ondernemende bril (doorzettingsvermogen, zelfstandigheid …) zetten we op als we observeren en feedback geven aan kinderen op hun verborgen kwaliteiten. Tijdens deze interactieve workshop komen volgende aspecten aan bod: Verwijzend naar wetenschappelijk onderbouwde modellen leggen we een link met mogelijke effecten/meerwaarde zowel op leraar- als kindniveau om 'buiten’ als leeromgeving te benutten. Ontdek de zinvolheid om te investeren in buiten lesgeven. Leer de verborgen ondernemende vaardigheden zien, benoemen en stimuleren met ‘buiten’ als krachtige leeromgeving. Ontdek laagdrempelige stappen en concrete tools om buiten les te integreren en meteen aan de slag te gaan. Gedurende deze workshop gaan jullie buiten ervaren wat kinderen zelf ook kunnen ervaren. Er is immers geen slecht weer, enkel slechte kledij! Houd je regenjas bij de hand, maar breng de zon mee!
Lesmoment: Dag
Domein
Preventie zonder pretentie
Hogeschool Thomas More
Mechelen
15 mei 2024
65 Euro
We zijn het er allemaal over eens: leerkracht zijn is heel wat meer dan leerstof aanbieden. Je bent naast lesgever ook een bemiddelaar bij pesterijen, een scheidsrechter bij ruzies… Veel tijd en energie gaat naar het bijsturen van moeilijk gedrag. Maar heb je er wel eens bij stilgestaan dat er heel wat manieren zijn om dit lastige gedrag te voorkomen? Via preventie kan je heel wat verandering brengen. We lichten enkele vernieuwende systemen toe die zonder al te veel tijd en moeite storend gedrag kunnen voorkomen. Eenvoudig en effectief – preventie zonder pretentie. Concreet kan je je verwachten aan voorbeelden van alternatieven voor moeilijk gedrag, uitleg over het buddysysteem - fit-o-zak – hartcoherentie – emotieplekken. Op het einde van deze voormiddag gaan we ook werken rond enkele concrete casussen via de preventieve insteek. Zo krijg jij het geleerde meteen in de praktijk omgezet. Deze nascholing bieden we ook aan als webinar op 14 december 2023. Na deze nascholing kan je... het belang van preventief werken rond gedrag kaderen enkele praktijkvoorbeelden van preventief werken illustreren geleerde werkvormen in de praktijk brengen Info Lesgever | Karin Genijn, vertrouwensleerkacht, psychotherapeut, onderwijscoach (Cocon & Cocoon) Cursuscode | 240515_01 Datum | woensdag 15 mei 2024 D
Lesmoment: Dag
Domein
Hoe maak je kwalitatief eigen lesmateriaal?
Hogeschool Thomas More
Online
15 mei 2024
15 Euro
Heel wat leerkrachten of docenten ontwikkelen zelf lesmateriaal: soms omdat er voor hun vak geen leermiddelen ter beschikking staan (zoals bijvoorbeeld voor heel wat praktijkvakken), soms omdat ze in het bestaande aanbod hun gading niet vinden. Sommigen werken als auteur voor een uitgeverij, of maken naast het handboek dat ze gebruiken aanvullend materiaal. In deze sessie reiken we je een aantal handvaten en praktische tips aan voor het maken van kwalitatief lesmateriaal. - Hoe zorg je voor een heldere structuur? - Hoe kan je aandacht besteden aan taal? - Hoe kan je een leermiddel maken waar leerlingen effectief uit kunnen studeren? - Hoe maak je een goede blend tussen digitale leermiddelen en leermiddelen op papier? We vertrekken hiervoor vanuit het kwaliteitskader “Wijze Lessen voor het ontwikkelen, kiezen en gebruiken van leermiddelen” (https://thomasmore.be/nl/kwaliteitskader-leermiddelenen) en koppelen dit aan concrete voorbeelden. We maken tijd om zelf te reflecteren over je eigen lesmateriaal en om voorbeelden van good practice uit te wisselen. Spreker: Mitte Schroeven
Lesmoment: Dag
Domein
Taalbeleid: wat en hoe? (BaO)
KU Leuven
Online
16 mei 2024
30 Euro
In deze inspiratiesessie staan we stil bij taalbeleid in de brede zin. Waarom voer je een taalbeleid? Voor wie? Waarover kan een taalbeleid gaan? Hoe begin je eraan?
Lesmoment: Dag
Opleiding georganiseerd door het Centrum voor Taal en Onderwijs (CTO)
LIMBOlecture The Joy of School
KU Leuven
16 mei 2024
30 Euro
In dit event tonen we aan hoe een “gelukkig schoolleven” kan worden gerealiseerd door inzichten uit de cognitieve psychologie in te passen in het retorische model, ontwikkeld in de Griekse en Romeinse Oudheid.
Lesmoment: Dag
Domein
Studenten met ontwikkelingsstoornissen (ASS, ADHD, ...) beter leren begrijpen miv handvaten voor begeleidende gesprekken
KU Leuven
Leuven
Online
16 mei 2024
30 Euro
Lijkt het soms alsof je niet tot een student doordringt? Heeft een student onrealistische verwachtingen over de begeleiding en kan je hierover moeilijk met hem in gesprek gaan? Toont de student weinig zelfinzicht? Kan een student moeilijk verwoorden wat hij denkt of voelt en komt hij daardoor niet tot een hulpvraag? Vanuit een theoretische invalshoek en casuïstiek bekijken we samen hoe dit kan gekaderd worden binnen de functiebeperking en hoe we hier in gesprekken aan de slag mee kunnen gaan.
Lesmoment: Dag
Domein
Excel gevorderden
Hogeschool Thomas More
Geel
16 mei 2024
500 Euro
Til je Excel-skills naar een hoger niveau met deze praktijkgerichte opleiding. Excel is één van de belangrijkste tools in eender welke bedrijfsomgeving. Bijna alle bedienden of zelfstandigen (van administratief medewerkers tot managers en ondernemers) komen vroeg of laat in aanraking met dit krachtige rekenprogramma van Microsoft. Deze opleiding richt zich op Excel-gebruikers die al regelmatig met Excel werken en hun kennis en skills willen opfrissen en verder uitbreiden. Ook leer je praktijkgerichte technieken om efficiënter met Excel te werken. We tillen je Excel-vaardigheden dus naar een hoger niveau én zorgen ervoor dat je het programma vlotter kan gebruiken en tijd wint. Het is de bedoeling dat je na de lessen meteen resultaat boekt. Tijdens de opleiding richten we ons op 3 grote onderdelen: complexe functies en formules, werken met gegevenslijsten en werkbladen/werkmappen. Tijdens de cursus Excel voor Gevorderden komen o.a. onderstaande onderwerpen aan bod: Hoe maak ik gebruik van de databasefuncties? Gebruik van meer complexe functies a) Wat zijn Geneste functies en hoe gebruik ik die? b) Hoe doe ik nog meer met functies? (.Als, Aantal.als, Verticaal zoeken, Kiezen, Index) c) Hoe maak ik gebruik van de datum- en tijdfuncties? d) Wat kan je doen met tekstfuncties? Wat kan ik