Opleiding zoeken: 160 resultaten
Laden
A total of 160 items found.
Showing 160 items on page 18 of 20.
137 - 144 van 160 resultaten
Met coachingsvaardigheden grenzen verleggen
Hogeschool Thomas More
Mechelen
18 apr. 2024
350 Euro
Wil je je eerste stappen zetten in het voeren van oplossingsgerichte coachingsgesprekken met collega’s, ouders, kinderen of vrienden? Of volgde je de training ‘Met coachingsvaardigheden verbinding maken’ en heb je zin om je coachingsvaardigheden verder te verbreden en te verdiepen? In deze driedaagse training ‘Met coachingsvaardigheden grenzen verleggen’ zetten we maximaal in op oefenen van het voeren van coachgesprekken vanuit de GRROW-methodiek*. Tijdens deze oefenmomenten nemen we tevens tijd voor reflectie en feedback op jouw coachingsvaardigheden. Daarnaast ligt de focus op hoe je anderen kan uitdagen tot het verleggen van grenzen, inzetten van talenten en het werkelijk toelaten van gevoelens. We reiken via oefeningen ook handvatten aan om deze nieuwe inzichten meteen te kunnen inzetten in je persoonlijke en professionele communicatie en coachwerk. * Ben je nog niet bekend met de GRROW-methodiek? Geen probleem. Voorafgaand aan de training krijg je toegang tot een kennisclip die je wegwijs maakt in het kader van inspirerend coachen en de GRROW-methodiek. Na deze nascholing kan je... de coachingsvaardigheden ‘uitdagen’ en ‘toelaten’ toepassen in coachgesprekken en daarbuiten; het GRROW-stappenspel toepassen in coachgesprekken. Info Lesgever | Ann Peeters & Tine Van Houtven, docenten leraren
Lesmoment: Dag
Domein
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Anke Deckers
Hogeschool Thomas More
Turnhout
18 apr. 2024
460 Euro
Je collega’s, leerlingen, partner, vrienden, enz. coachen? Dat kan, en het is niet eens zo moeilijk! Dit merk je in deze interactieve opleiding waarbij je concrete vaardigheden en inzichten leert waarmee je direct aan de slag kan gaan én verschil mee maakt. Coaching is meer dan het voeren van een goede babbel: het is gericht op echt resultaat, op enthousiasme bij coach en coachee en op zelfinitiatief. Volgende thema’s komen aan bod: Je kunt coachen op dingen die niet goed lopen, die de gecoachte graag anders had gewild. Het kan ook gaan over succesverhalen, waarbij je nagaat hoe het komt dat het daar wel goed lukte. We kijken vooral naar de ‘gewenste situatie’. We blijven niet plakken bij waarom het niet goed liep. We geven inzichten en oefenen op de basisvaardigheden van coaching. Centraal staat het oefenen met feedback. De opleiding is gestructureerd, dynamisch en erg leerrijk. Onze aanpak is ‘no-nonsense’, eerlijk, spontaan, plezant en eenvoudig.
Lesmoment: Dag
Domein
Young composers - jonge kinderen maken muziek
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
17 apr. 2024
105 Euro
Rood, geel, oranje, groen, blauw, paars en roze. Met deze kleuren gaan we samen met de kleuters op verkenning in het land van ritme en melodie. Om ons muziekstuk swingend te maken, laten we jullie kennismaken met opa kruis, meneer bol en mevrouw stok. In deze nascholing leer je: hoe kinderen een eigen melodie kunnen ontwerpen en verklanken; hoe kinderen ritmes op een grafische manier kunnen ontwerpen en verklanken; welke instrumenten zich hiertoe het best lenen; leer je een grafische partituur samen met kleuters kan ontwerpen, begeleiden en verklanken; krijg je pedagogische-didactische tips voor elke kleuterleeftijd. Wil je graag wat meer muziek in je klaswerking binnenbrengen zonder te zingen? Na het volgen van deze workshops ben je klaar om muzisch aan de slag te gaan in je eigen klaspraktijk d.m.v. pasklare en laagdrempelige muzikale spelvormen.
Lesmoment: Dag
Domein
Tijdsefficiënt werken met een digitale agenda.
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
17 apr. 2024
85 Euro
Het overzicht verloren in de overladen agenda? Takenlijstjes die enkel langer worden? Geen tijd meer voor zelfzorg? Via deze vorming overtuigen we jullie van de meerwaarde van een digitale agenda in deze zoektocht naar tijdsefficiënt werken en leven. Tips en tricks worden aangeboden om "to do's" efficiënter in te plannen en uit te voeren. De technische mogelijkheden van Google Agenda en Outlook Agenda worden verkend en onmiddellijk geïmplementeerd in het eigen werk- en leefklimaat. In deze vorming bekijken we: - de kunst van het kiezen - de belangrijkste principes van timemanagement - de technische mogelijkheden van een digitale agenda (Google Agenda, Outlook Agenda) - overstappen van een papieren agenda naar een digitale agenda - van takenlijstjes naar geplande tijdsblokken - via overzicht naar meer rust en zelfzorg Ga voor blokjes tijdswinst door tijdsefficiënt te werken via een digitale agenda.
Lesmoment: Dag
Domein
KOALA: een verplichte test, ook een leerkans?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
16 apr. 2024
105 Euro
In het najaar van 2023 worden voor de derde keer de KOALA-testen afgenomen. Hoe interpreteer je de resultaten? Krijgen kleuters met een risicoscore een individueel taaltraject of kies je voor acties waar alle kleuters baat bij hebben? Remedieer je na afname van de test of zet je van bij de start in op zinvolle taalstimulering? Is het de verantwoordelijkheid van de (zorg-)leerkracht om resultaten op te krikken of kies je voor een schoolbrede aanpak? In deze vorming bekijken we in een eerste sessie: - wat de resultaten je kunnen leren; - hoe je kleuters met een risicoscore kan ondersteunen; - hoe je met kleine aanpassingen de individuele interactietijd verhoogt voor elke kleuter. In een tweede sessie blikken we terug, wisselen uit en bekijken: - succesverhalen van deelnemers; - hoe je resultaten op schoolniveau interpreteert; - hoe je als school actie onderneemt en je talenbeleid optimaliseert. Heb je vragen over wat volgt na het afnemen van de KOALA-test? Wil jij je taalstimulerende interactiestijl bijschaven? Ben je bereid om uit te proberen en ervaringen uit te wisselen? Wil je als schoolteam je talenbeleid tegen het licht houden? Welkom!
Lesmoment: Dag
Domein
Communicatie binnen je team - reeks
Hogeschool Thomas More
Mechelen
27 mrt. 2024
200 Euro
De hele inhoud van dit opleidingsonderdeel wordt gekaderd binnen de verbindende communicatie. Je leert aan de hand van het Team performance model hoe je een teamproces kan faciliteren. Bijkomende inhouden – de teamrollen van Belbin, de roos van Leary, kernkwadranten, denkhoeden de Bono – zijn hulpmiddelen in het kritisch kijken naar het (eigen) functioneren binnen het team. Je leert deze modellen kennen, past deze toe op jezelf of tijdens een coachingstraject met collega’s en leert hoe hiermee in het team aan de slag te gaan. Deze lessenreeks vormt een opleidingsonderdeel binnen de Banaba Zorg. De lessen zijn blended (een deel op de campus en een deel online). Door middel van een digitaal leerpad verwachten we dat je, als voorbereiding op de lessen, zelfstandig een deel van het lesmateriaal verwerkt. Dit is een voorwaarde om de lessen te volgen. Daarom moet je uiterlijk 1 maand voor de start van de lessenreeks ingeschreven zijn. Info Lesgevers | Tatjana Stul en Liesbeth Sterkens, docenten Banaba Zorgverbreding & Remediërend Leren Thomas More Cursuscode | 240327_GG0 Data online | woensdagen 27 maart en 8 mei 2024 Duur | 19.00 tot 21.00 uur Data campus | zaterdagen 20 april en 27 april 2024 Duur | 09.00 tot 13.00 uur Onderwijsniveau | kleuteronderwijs, lager onderwijs, secundair onderwijs D
Lesmoment: Weekend
Domein
Waarderend coachen - basiscursus leidinggevenden
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
4 mrt. 2024
490 Euro
Coaching vanuit waardering is een krachtig instrument om medewerkers te stimuleren, resultaten te verbeteren, communicatie en samenwerking te optimaliseren, dynamiek en enthousiasme te bevorderen, ideeën te genereren, een andere aanpak te ontwikkelen, meer werkplezier te creëren ... Coaching is meer dan het voeren van een goede babbel: het is gericht op echt resultaat, op enthousiasme bij coach en coachee en op zelfinitiatief. Volgende thema’s komen aan bod: Je kunt coachen op dingen die niet goed lopen, die de gecoachte graag anders had gewild. Het kan ook gaan over succesverhalen, waarbij je nagaat hoe het komt dat het daar wel goed lukte. We kijken vooral naar de ‘gewenste situatie’. We blijven niet plakken bij waarom het niet goed liep. Je leert concrete vaardigheden en inzichten waarmee je direct aan de slag kan én waarmee je echt verschil maakt. We leren structuur brengen in het gesprek (en een traject) en oefenen stapsgewijs vaardigheden in die coaching krachtig doen verlopen. Centraal in onze aanpak staat het oefenen met het geven van feedback. Onze aanpak is ‘no-nonsense’, eerlijk, spontaan, plezant en eenvoudig.
Lesmoment: Dag
Domein
Specialisatie bemiddeling in onderwijs
Hogeschool Thomas More
Mechelen
29 feb. 2024
600 Euro
Het gaat niet om het grote gelijk, wel om wat werkt voor alle betrokken partijen. Tijdens de specialisatie Bemiddeling in Onderwijs ontwikkel je kennis, vaardigheden en houding om met conflicten in deze heel specifieke context om te gaan. Onderwijs is immers iets apart. We zijn allemaal ervaringsdeskundigen in die wereld en hebben op basis van onze eigen beleving een mening over wat een goede school is of zou moeten zijn. De laatste jaren is onderwijs bovendien een hot topic in politiek en maatschappij. Er wordt van scholen – de facto van leraren – verwacht dat ze inspelen op de noden van onze samenleving, dat ze meegroeien met de nieuwste inzichten van technologie en wetenschap, dat ze weten om te gaan met de snel groeiende diversiteit, dat ze hun plek behouden in de hoogste rangen van de internationale rankings. De druk die van buitenaf op scholen wordt opgelegd, is groot. Tegelijk is ook de druk van binnenuit gestegen, zeker in stedelijke omgevingen. De old school methodieken werken niet meer; leraren moeten zichzelf heruitvinden om overeind te blijven in deze nieuwe context. Waar druk stijgt, stijgen spanning en kansen op conflicten. We merken dat de vraag naar bemiddeling op de ‘schoolvloer’ toeneemt. Hoe gaan we constructief met veranderingen om? Wat als waarden en belangen van collega’s niet lijk