Opleiding zoeken: 218 resultaten
Laden
A total of 218 items found.
Showing 218 items on page 2 of 28.
Resultaten gefilterd op:
Secundair onderwijs
9 - 16 van 218 resultaten
Hoe streef je samen met je team naar goed onderwijs op de (basis)school? Een schoolleider aan het woord
Hogeschool Thomas More
Online
29 mei 2024
15 Euro
Ik ben trots dat ik 29 mei het verhaal van WIJS! – Sterk onderwijs in Utrecht mag vertellen . Het is het verhaal van een stichting die besloot te opereren vanuit 1 gezamenlijke visie en daarmee uniek in Nederland werd. Op alle scholen wordt robuust kennisrijk onderwijs gegeven, volgens een doordacht organisatie model, waarin hiërarchie passief aanwezig is en we vakmanschap en expertise voorop plaatsten. Acht jaar geleden werd het zaadje gepland voor wat nu WIJS! Is geworden. We nemen de toehoorder mee in de stappen die we hebben gezet om een complete onderwijsorganisatie te kantelen. We vertellen over de diverse rollen binnen onze scholen, over dienend, gedeeld en kwetsbaar leiderschap en over de kansen die er zijn als je ECHT gaat samenwerken. Tijdens de sessie zal ik ook stil staan bij de ontwikkeling van ons nationale kennis curriculum en het belang van dit doordachte curriculum benadrukken. Een organisatie kantelen is de start geweest van een zoektocht die eigenlijk nooit meer stopt. Als je kiest voor de WIJS!-manier is de onvermijdelijke conclusie dat je kiest voor voortdurend leren en verbeteren met elkaar. We hebben gemerkt dat onze manier van werken voor veel energie in de verschillende teams zorgt en tegelijkertijd is het complex en vraagt het doorzettingsvermogen. Verwacht een doorkijkje in de
Lesmoment: Dag
Domein
Wanneer biedt technologie een meerwaarde voor het leren (en wanneer niet)? Wijze lessen: Digitale Didactiek
Hogeschool Thomas More
Online
5 jun. 2024
15 Euro
Als we onderwijstechnologie een plaats willen geven in ons onderwijs, is een doordachte evidence-informed aanpak nodig. Belangrijk hierbij is dat de technologie niet het uitgangspunt is, maar wel het DNA van goed onderwijs. Op deze manier zal niet alleen een ambitieuze, maar ook blijvende inzet van onderwijstechnologie gerealiseerd kunnen worden. In deze sessie staan we stil bij een aantal inzichten over leren van en met technologie, die de basis vormen voor effectieve digitale didactiek. We maken de vertaalslag van bestaande wetenschappelijke literatuur naar handvatten voor implementatie in de school en de klaspraktijk. Spreker: Wouter Buelens
Lesmoment: Dag
Domein
Driedaagse training Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet
Hogeschool UCLL
Diepenbeek
5 jun. 2024
525 Euro
Driedaagse training Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet door Idan Amiel. Specifiek bedoeld voor leraren, leerlingbegeleiders, zorgcoördinatoren, leerondersteuners en andere onderwijsprofessionals van het basis- en secundair (buitengewoon) onderwijs. De deelnemers krijgen zowel inhoudelijk theoretische inzichten vanuit Nieuwe Autoriteit mee, alsook praktisch inzetbare tools voor de (onderwijs)praktijk.
Excel basis
Hogeschool Thomas More
Geel
6 jun. 2024
500 Euro
Excel is één van de belangrijkste tools in eender welke bedrijfsomgeving. Bijna alle bedienden of zelfstandigen (van administratief medewerkers tot managers en ondernemers) komen vroeg of laat in aanraking met dit krachtige rekenprogramma van Microsoft. Deze basisopleiding (we starten écht bij de basis) is de ideale start voor iedereen die geen of een beperkte kennis van Excel heeft en snel de belangrijkste technieken en mogelijkheden onder de knie wilt krijgen. Je leert onder andere: gegevens inputten en verwerken tot heldere en bruikbare informatie werken met het Excel-werkvenster (functies van knoppen, bovenbalk/lint) aanmaken en opmaken van werkbladen (+ navigatie) aanmaken en opmaken van tabellen correct werken met basisformules en functies Tijdens de cursus Excel Basis komen o.a. onderstaande onderwerpen aan bod: Welke opdrachten kan ik invoeren in de bovenbalk (het lint) van MS Excel? Hoe voer ik gegevens in en verbeter ik fouten? Hoe kan ik gegevens en bewerkingen (formules) kopiëren en de invoer ervan vereenvoudigen? Hoe kan ik getalnotaties toepassen (valuta, percentage, datums, decimalen e.d.)? Welke formules kan ik gebruiken en hoe pas ik die toe? Wat kan ik doen met relatieve, absolute en gemengde adressering en hoe pas ik die toe? Je leert in de functies werken met het dollarte
STEM-studenten presenteren kant en klare STEM-projecten
Hogeschool UCLL
Diepenbeek
10 jun. 2024
105 Euro
Deze navorming voor vakleerkrachten secundair onderwijs biedt 6 kant-en-klare STEM-projecten en bevat de bundels, alle instructies, tips om aan de slag te gaan met de klas.
Lesmoment: Dag
Maandag 10 juni 2024
Domein
Verbinding en verandering door het delen van verhalen
Hogeschool UCLL
Leuven
12 jun. 2024
250 Euro
Laat mensen zich écht gehoord en gezien voelen. Voor iedereen met een hart voor verbinding of op zoek naar manieren om meer verbinding te creëren in de eigen context. De deelnemers ervaren en reflecteren over verschillende methodieken voor verbinding via het delen van verhalen. We laten korte en lange methodieken ervaren, talige en beeldende. Komen zeker aan bod: story circles, story exchange en photovoice.
Lesmoment: Dag — Avond
12 en 13 juni 2024
Nascholing Lichamelijke opvoeding
KU Leuven
Heverlee
13 jun. 2024
75 Euro
Lichamelijke opvoeding is uniek! Het is het enige schoolvak waar leerlingen tegelijk fysiek actief zijn én leren. Beide zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Onderzoek toont immers aan dat leerlingen die motorisch vaardig zijn meer bewegen. Tijdens deze nascholing willen we leraren uitdagen om hun kernpraktijken zoals management, taakpresentatie, en leerstofopbouw zodanig aan te passen zodat leren en fysieke activiteit maximale kansen krijgen.
Lesmoment: Dag
IMBES 2024 - meeting of the International Mind, Brain and Education Society
KU Leuven
Leuven
10 jul. 2024
360 Euro
The primary objective of this joint conference is to showcase cutting-edge research where the fields of neurosciences, educational sciences, developmental sciences, and cognitive sciences intersect. Our overarching goal is to advance the current state of knowledge and foster meaningful dialogue between scientists, practitioners and policy makers within the realm of mind, brain, and education.