Opleiding zoeken: 35 resultaten
Laden
A total of 35 items found.
Showing 35 items on page 2 of 5.
Resultaten gefilterd op:
Logopedie & audiologie
9 - 16 van 35 resultaten
Ervaar TOS
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
26 jan. 2026
90 Euro
Wat betekent het om met een taalontwikkelingsstoornis te leven? Deze studiedag dompelt je onder in de ervaringswereld van kinderen met TOS via praktijkgerichte opdrachten, reflectie en theorie. Je verlaat het ervaringscircuit met nieuwe inzichten en concrete tools om hen beter te begrijpen en te begeleiden.
Lesmoment: Dag
Com@ModemDag 2026 studiedag over ondersteunde communicatie
Hogeschool Thomas More
Mechelen
3 feb. 2026
130 Euro
Heb je in je werk of dagelijks leven contact met mensen die het moeilijk hebben met spreken, schrijven, lezen, digitale toegang of andere vormen van communicatie? Kom dan op dinsdag 3 februari 2026 naar de Com@ModemDag op Campus De Vest in Mechelen. Daar maak je kennis met nieuwe hulpmiddelen en oplossingen, hoor je inspirerende verhalen en kan je eigen ervaringen delen om zo anderen te helpen. Wat kan je verwachten? Oplossingen die je zeker moet kennen Workshops en lezingen naar keuze Ervaringen delen aan gesprekstafels en infostandjes Gastspreker Michael Ghysels: Hoe probleemoplossend denken en een basiskennis van technologie een wereld van verschil kunnen maken; vanuit een hulpvraag technologie gebruiken om de zelfstandigheid te verbeteren.
Lesmoment: Dag
Werkgeluk en veerkracht: positieve psychologie in de praktijk
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
9 feb. 2026
160 Euro
Positieve psychologie geeft nieuwe richting aan zelfzorg in een veeleisende praktijk. Tijdens deze studiedag ervaar je hoe kleine interventies grote impact kunnen hebben op veerkracht en werkplezier. Theorie en praktijk komen samen in een dag vol energie en inspiratie.
Lesmoment: Dag
Leesmotivatie in de eerste graad - volgens de nieuwe minimumdoelen!
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
13 feb. 2026
115 Euro
Hoe zorg je ervoor dat jonge, beginnende lezers gemotiveerd blijven om te lezen? In deze sessie maak je kennis met rijke boeken en stimulerende werkvormen voor de eerste graad.
Lesmoment: Dag
Lessen voor de 21ste eeuw - Rik Vandenberghe: Taal en spraak in de hersenen. Van elementaire deeltjes tot afasie en AI
KU Leuven
Online
16 feb. 2026
0 Euro
Het interfacultair college Lessen voor de XXIste eeuw biedt iedereen die geïnteresseerd is de mogelijkheid na te denken over de grote vragen van de 21ste eeuw. Vanuit verschillende wetenschappelijke disciplines wordt in 15 lessen toekomstgericht gereflecteerd over mens, maatschappij en wetenschap.
Lesmoment: Avond
maandagavond van 19u30 tot 21u30 - in Leuven of via livestream
Lessen voor de 21ste eeuw - Rik Vandenberghe: Taal en spraak in de hersenen. Van elementaire deeltjes tot afasie en AI
KU Leuven
Leuven
16 feb. 2026
0 Euro
Het interfacultair college Lessen voor de XXIste eeuw biedt iedereen die geïnteresseerd is de mogelijkheid na te denken over de grote vragen van de 21ste eeuw. Vanuit verschillende wetenschappelijke disciplines wordt in 15 lessen toekomstgericht gereflecteerd over mens, maatschappij en wetenschap.
Lesmoment: Avond
maandagavond van 19u30 tot 21u30 - in Leuven of via livestream
Asymmetrisch gehoorverlies: van impact tot oplossing
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
28 feb. 2026
160 Euro
De gevolgen van asymmetrisch gehoorverlies blijven vaak onderbelicht, terwijl de impact groot is. Deze studiedag brengt medische inzichten, praktische revalidatiekennis en ervaringen van patiënten samen in één leertraject. Je verkent hooroplossingen die verder gaan dan standaardaanpak.
Lesmoment: Dag
Effectieve diagnostiek en interventies bij kinderen met leerproblemen: handvaten voor het maken van verantwoorde keuzes
KU Leuven
Leuven
5 mrt. 2026
175 Euro
In deze nascholing reiken Nadia Gielen en Els Gadeyne handvaten aan voor een kwaliteitsvolle diagnostiek en doordachte interventies bij kinderen met leerproblemen. Hoewel de aangereikte handvaten in principe bruikbaar zijn voor alle leeftijden, focussen we ons in de nascholing op kinderen van de lagereschoolleeftijd. We vertrekken steeds vanuit theoretische kaders en modellen, en vullen dit aan met oefen- en interactiemomenten. Doelgroep: professionals die werken met kinderen met leerproblemen.