Opleiding zoeken: 203 resultaten
Laden
A total of 203 items found.
Showing 203 items on page 20 of 26.
153 - 160 van 203 resultaten
Canva voor gevorderden
Hogeschool Thomas More
Mechelen
14 mrt. 2025
125 Euro
Ben jij al bekend met de basis van Canva en klaar om je vaardigheden naar een hoger niveau te tillen? Meld je dan aan voor onze geavanceerde Canva-training speciaal voor leerkrachten! Deze cursus biedt niet alleen een snelle herhaling van de basisprincipes, maar duikt dieper in de krachtige functies die Canva te bieden heeft. Leer hoe je complete bundels kunt samenstellen voor je lessen, waarmee je efficiënt en effectief je onderwijsmateriaal kunt organiseren. Verbreed je horizon met videobewerkingstechnieken om dynamische en boeiende video's te maken die je leerlingen zullen fascineren. Daarnaast gaan we aan de slag met het creëren van interactieve leerspelletjes die het leren leuk en interactief maken. Ontdek ook hoe je de nieuwste AI-functies binnen Canva kunt inzetten om je ontwerpen sneller en slimmer te maken, waardoor je nog meer tijd bespaart. Met deze vaardigheden transformeer je jouw lesmaterialen en maak je leren een boeiende en interactieve ervaring. Schrijf je in en til je educatieve content naar een professioneel niveau met onze Canva-training voor gevorderde leerkrachten! Doelstellingen **Mastering Geavanceerde Functionaliteiten**: Deelnemers zullen leren om geavanceerde functies van Canva te gebruiken, zoals videobewerking en het maken van bundels, waardoor ze meer samenhangende e
Lesmoment: Dag
Domein
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Anke Deckers
Hogeschool Thomas More
Turnhout
17 mrt. 2025
490 Euro
Je collega’s, leerlingen, partner, vrienden, enz. coachen? Dat kan, en het is niet eens zo moeilijk! Dit merk je in deze interactieve opleiding waarbij je concrete vaardigheden en inzichten leert waarmee je direct aan de slag kan gaan én verschil mee maakt. Coaching is meer dan het voeren van een goede babbel: het is gericht op echt resultaat, op enthousiasme bij coach en coachee en op zelfinitiatief. Volgende thema’s komen aan bod: Je kunt coachen op dingen die niet goed lopen, die de gecoachte graag anders had gewild. Het kan ook gaan over succesverhalen, waarbij je nagaat hoe het komt dat het daar wel goed lukte. We kijken vooral naar de ‘gewenste situatie’. We blijven niet plakken bij waarom het niet goed liep. We geven inzichten en oefenen op de basisvaardigheden van coaching. Centraal staat het oefenen met feedback. De opleiding is gestructureerd, dynamisch en erg leerrijk. Onze aanpak is ‘no-nonsense’, eerlijk, spontaan, plezant en eenvoudig.
Lesmoment: Dag
Domein
Escaperooms: maak ze digitaal!
Hogeschool Thomas More
Mechelen
17 mrt. 2025
65 Euro
Vanuit een concrete escape game in Genial.ly leer je eerst meer over de basics van gamification en game based learning. We blijven niet te lang bij de theorie hangen en gaan snel over tot het verkennen van de verschillende mogelijkheden binnen het platform zelf. Je gaat naar huis met een eerste aanzet voor je eigen escaperoom. Je hebt een eigen pc (geen tablet!) nodig en maakt vooraf een gratis account aan bij Genially. Na deze vorming… weet je hoe je gamification onderbouwd kan inzetten in de les; kan je een eigen escaperoom aanmaken in Genially vertrekkende vanuit een sjabloon; heb je enkele basishandelingen onder de knie om je eigen escaperoom volledig zelf in elkaar te boksen.
Lesmoment: Dag
Domein
Stotteren en meertaligheid: aandachtspunten voor diagnostiek en therapie
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
18 mrt. 2025
70 Euro
Het aantal meertalige kinderen neemt toe waardoor ook de combinatie van stotteren en meertaligheid vaker voorkomt. Mis je de nodige kennis en vaardigheden om hiermee adequaat om te gaan? Volg dan deze studiedag. Onderzoek toont aan dat typisch ontwikkelende meertalige kinderen meer onvloeiendheden produceren dan eentaligen. Ze vertonen ook onvloeiendheden die kenmerkend zijn voor stotteren. Een niet-stotterend meertalig kind kan je dus foutief als stotterend identificeren, het gevaar op overdiagnose is groot. Tijdens deze studiedag gaan we dieper in op diagnostiek en behandeling van stotteren bij meertalige kinderen met een diverse culturele achtergrond. Je krijgt inzicht in de rol en impact van meertaligheid bij stotteren en leert op welke aspecten je moet focussen om een juiste diagnose te stellen. Na afloop weet je ook in welke taal of talen je een meertalig kind dat stottert het best behandelt. Spreker: Kurt Eggers, logopedist, docent Logopedie en Audiologie en onderzoeker Mens en Welzijn Thomas More, professor universiteit Gent Doelgroep: Logopedisten
Lesmoment: Dag
Hartcoherentie? Breng je lichaam & geest tot rust met ademhaling | Een praktijkbad
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
18 mrt. 2025
60 Euro
Steeds meer volwassenen, kinderen en jongeren hebben last van stress, angst, slaapproblemen, burn-out. Maar ook wij als hulpverleners voelen het water vaak aan onze lippen staan. Hartcoherentie is een wetenschappelijk gefundeerde methode om zelfstandig met stressklachten aan de slag te gaan. Via een eenvoudige ademhalingsoefening kan je het hartritme beïnvloeden, zodat het zenuwstelsel zich niet meer in een vecht-vluchtreactie bevindt, maar in een veilige modus terechtkomt. Je lichaam en geest herstellen en komen tot rust. Tijdens dit bad dompelen we jullie onder in de impact van stress op ons lichaam en leer je hoe je dit stressmechanisme helder kan uitleggen aan je cliënten. We focussen hierbij op de werking van ons autonome zenuwstelsel dat rechtstreeks samenwerkt met onze emoties, hart, brein en hormonen. We willen jullie echter ook zelf het effect van hartcoherentie laten ervaren door middel van korte en eenvoudige oefeningen die jullie nadien in de praktijk kunnen toepassen. Na deze voormiddag kan je deze eenvoudige ademhalingsoefening zowel inzetten voor je cliënten en leerlingen als voor jezelf en je collega’s om zo weer balans te brengen in lichaam en geest. Docenten An Geukens, praktijklector opleiding Toegepaste psychologie, zelfstandig klinisch psycholoog, hartcoherentiecoach en yoga-d
Lesmoment: Dag
Meespelen en spelbegeleiding in de hoeken
Hogeschool Thomas More
Mechelen
20 mrt. 2025
125 Euro
Kleuters leren door te spelen. Maar is spelen ook leren? In deze vorming leggen we de focus op het begeleiden van vrij spel. Meespelen als volwaardige activiteit; maken we daar tijd voor? Hoe doelgericht spelen kleuters in een hoek, hebben ze spelideeën en is er spelevolutie merkbaar? Welke interessegebieden komen er aan het licht en hoe kan je als leerkracht hierop inspelen om de spelkwaliteit én het leerrendement gaandeweg te verhogen? Geloven in de kracht van doelgericht hoekenwerk, tijd nemen voor observaties en gerichte spelimpulsen staan hierbij centraal. Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden en beeldmateriaal leggen we de basis voor het verkennen, verbinden en verrijken van vrij spel. Spelplezier en hoge betrokkenheid verzekerd! Na deze vorming… heb je inzicht in het belang van betrokken spel in de hoeken; kan je de kwaliteit van het spel meten; heb je ontdekt hoe je op diverse manieren het vrij spel van de kleuters kan verrijken.
Lesmoment: Dag
Domein
Hoe kan je slikspieren trainen bij dysfagie?
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
20 mrt. 2025
70 Euro
Recente klinische en wetenschappelijke inzichten tonen aan dat revalidatie bij dysfagie steeds belangrijker wordt. Met behulp van technologische hulpmiddelen kunnen specifieke slikspieren doelgericht getraind worden. Voorbeelden van zo’n hulpmiddelen zijn het Iowa Oral Performance Instrument (IOPI), de Faceformer of de Expiratory Muscle Strength Trainer (EMST). Dankzij deze instrumenten kan je de sliktraining meer objectiveren en je patiënten beter motiveren. Maar hoe ga je nu concreet aan de slag met deze effectieve revalidatietechnieken? Tijdens deze studiedag stellen de sprekers deze instrumenten voor. Ze belichten sterktes en beperkingen van de instrumenten aan de hand van recente literatuur. Je leert beslissen welke techniek je best gebruikt voor jouw patiënt, hoe intensief je laat trainen en welke weerstand je kiest. Je krijgt ook de kans om zelf met de toestellen aan de slag te gaan. Na deze workshop heb je zeker nieuwe inspiratie om de revalidatie van mensen met dysfagie vorm te geven. Sprekers: Cindy Guns, logopedist Universitair Ziekenhuis Antwerpen Gwen Van Nuffelen, logopedist Universitair Ziekenhuis Antwerpen, professor Universiteit Antwerpen, gastprofessor Universiteit Gent Leen Van den Steen, logopedist Universitair Ziekenhuis Antwerpen en docent Logopedie en Audiologie Thomas More
Lesmoment: Dag
White awake - Wat betekent het om wit te zijn?
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
20 mrt. 2025
120 Euro
Nog nooit heb ik geleerd over mijn witte cultuur. Mijn cultuur was zoals het water in een bokaal van een goudvis. Het was er. Ik was er me niet van bewust. Pas op het moment dat ik het water begon te zien, veranderde er van alles en werd de kleur van het water zichtbaar. Ik kan het niet meer niet-zien. Dit is een workshop waarin we moeilijke gesprekken hebben onder witte mensen, met als doel ons bewuster te worden van ons witte perspectief. De start ligt bij mezelf: wie ben ik en hoe is mijn (witte) identiteit ontwikkeld? Waar ligt de norm in de samenleving waarin ik opgroeide? De samenleving waarin ik vandaag leef. En waar ligt het moreel gezag of de macht? Het is tijd dat ik een gesprek aanga met andere witte mensen en we samen ontdekken wat het betekent om wit te zijn. Hoe en wanneer werd ik me bewust van dit thema? Wat betekent racisme en wat houdt dit voor mij in? Met welke stereotypen loop ik rond? Hoe komt mijn lage weerstand bij raciale thema’s naar boven? We gaan aan de slag met een aantal termen rond witheid, waar staan ze voor en hoe beïnvloeden ze mij? Het zullen uitdagende gesprekken zijn, maar ‘als er geen wrijving (struggle) is, dan zal er ook geen vooruitgang zijn’, profetische woorden van Frederick Douglass in 1857. En als we ons vanuit een oncomfortabele positie bewust zijn van dit